Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Hej Greeeken

Jag har haft en V40 -04. Skulle aldrig mera köpa en V40. Eller som jag brukar säga "plast 40". Bra bil men trist och trång. Sedan rammlar allt av bilen. Mina dörrsidor fick jag skruva fast efter 1000 mil. ( inte ok för en ny bil). S60 är en mycket bättre bil på alla sätt.
När det gäller 9-3 Aero så kan jag inte rekommendera den heller. Min bror har en -01. Bra bil men väldigt gammal konstruktion. Man märker att framvagnen inte är gjord för 205 hk. Den är helt hopplös vid kraftig accelaration.
Skulle jag vara du så skulle jag köpa en S60 T5. Där finns det klös...

/Henrik
Användarvisningsbild
av Esa_finnen
Vet inte vad du snackar om Henka.
Jag har en V40 2.0T - 01 och har inte haft några problem alls med bilen förutom att man behöver TANKA och fylla på SPOLARVÄTSKA lite då och då.
Absolut den bästa bil jag ägt, har fru och 1 dotter på 5 år och den är alldeles lagom för oss, även fast vi skulle få ett barn till.
Man får den där småbilkänslan som jag gillar fast man har plats för det nödvändigaste och den är pigg som satan vid omkörningar mm.
Tycker även den är lätt att göra snygg med lite styling som inte kostar skjortan.
av VolvoEmil
jag kan rekomendera V40 T4, kör en själv och den är väldigt underhållande, inte så trång som många tror, åker ofta 4personer och 3kaniner + full packning i över 50 mil och det går aldeles utmärkt, (2vuxna+2ungdommar) dock kan den va trång i bak för mej med mina 184, fast det gör inget, kör ju ändå, ibak får någon av mina föräldrar åka vere sej dom vill eller inte :lol:
Enda negativa är väll att den inte är sportigare :lol: skulle inte va helt fel att låta atm fixa 425hk i den :lol:
av VolvoEmil
man kanske skulle säga vad du ska se upp med också :)

Bromsoken ibak kan kärva, bytte ett i november
Sen så är det rost, under tätningslisten till framdörrarna på fönsterramen, kolla där, sen under gu,,ilisten mellan framrutan och tak, där har jag även rost, sen så är det nästan jämt glödlampor ibak som är trasiga, vissa säger att det beror på att man smäller igen bakluckan för hårt och vissa säger att det är för att det är lite för hög spänning, jag vet inte säkert vad det beror på men det är bara att byta när dom går sönder
av Strike
greeeken skrev:Lite klös? Det ska vara mkt klös :-p
Gå in på Googlevideo och sök på S40 vs cars då får du se en Volvo med "lite" klös =)
Användarvisningsbild
av greeeken
Tackar för svaren.
tanken var att ja skulle köpa V40 pga tillökning i famlijen men tyvärr blev det inte så :cry:

Just nu funkar ju min s60 bra utan att klaga speciellt mkt.
Men måste säga att ja fortfarande är sugen på en T4
Vilkne är sista årsmodellen på T4:orna?

jävlar vilket ös det var i den volvon :-p
Användarvisningsbild
av Jensen
03 tillverkades dom sista T4.

Dags att byta fästet men blir fundersam att s[…]

Motorhuv öppen?

När jag i appen trycker på mina resor[…]

Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]