Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av absolutjoxs
vi tänker i samma banor..
rapportera om bränsleförbrukningen och andra fördelar/nackdelar.

VAd kosta kalaset, satte du in det eller gjorde dom det, hur länge fick du vänta från beställning till körklar? =)

Grattis btw, jag är mycket avis och bromsad av min egna feghet.

Glöm inte att sätta på T4 märket på bilen nu ;)
av Martin
Var fruktansvärt sugen på att sätta på ett 520 emblem på vår förra BMW E34 540 touring.. Med nuvarande 540 E39 touring ville istället min far montera 523 emblem..

Tanken på 1.6 eller 1.8 har inte ens slagit mig på V40n.. kanske vore ngt, nästan 3x effekten som en std 1.6.. :lol:
av robin83
Hej igen!

Har varit på en biltur nu i helgen och hälsat på släkten. Sthlm-Göteborg tur och retur.

Angående chippet har jag bara positiva saker att säga! Bilen har samma karaktär som innan, mjuk accelaration men det händer mera liksom. Omkörningspotentialen på 5an är mycket bättre, onödigt att växla till 4an om du kör över 100. bara skjutsa på :-)

Har inga som helst problem med ojämn tomgång eller att den går hackigt, den går helt rent.

Bilen drog i snitt 0.75 under resan. Vet inte hur det var innan exakt men den dricker inte mera i alla fall. Åkte 3 pers i bilen samt packning.

Här är en video som visar accelrationen från 100-180km\h på rak väg, 5ans växel och 3 pers i bilen samt packning.
http://tinypic.com/player.php?v=ieqnt3&s=5

Anågende "installationen" så ringde jag bsr på tisdagen och fick tid på torsdagen. Lämnade bilen på morgonen och hämtade den efter jobbet. Inga som helst problem och mycket trevligt och seriöst bemötande från personalen. Jag personligen kan såhär långt verkligen rekommendera bsr.

Jag lämnade den i kalhäll.

mvh Robin
av absolutjoxs
så jävla najs!

är det en ppc trimning du gjort?
av Hoolyman
lånar tråden lite oxh ställer en snabb fråga.. hur är det om man nu mot förmodan vill byta koppling samtidigt som man chippar.. alltså inte att bsr eller dyligt ska göra detta utan man själv.. är det enkelt? och vad kan kostnaden hamna på ungefär?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag bytte kopplingen på min 2,0T för inte så längesedan (inte för att jag chippat visserligen).
Pris för byte av koppling och manövercylinder (tror det hette så) pris ca 6500:-
Pris för bara kopplingen om du vill byta själv är ca 1500:- tror jag.
av Hoolyman
Vi leker med tanken att jag skulle ta kopplingen från en T4, som ska passa rakt av som jag förstått det.. vad kan det kosta med jobbet hos en versktad? är det så att den där manövercylidern ligger ruskigt taskigt till så man måste plocka bort låda o allt så förstår man ju att d drar iväg med pris.. men då är ju frågan om man MÅSTE byta den?
Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]