Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av iRonNuke
På min bil hände det att jag inte fick upp bagaget, då hade gummilisten kommit i kläm som ska ligga runt knappen så då petade jag den på plats och fick då upp bagaget.
av roberte
Knappen fastnar inne för mig också ibland. Jag får upp luckan och den gå att stänga också men sen går den inte att öppna igen pga att knappen är intryckt. Men det hjälper genom att låsa med centrallåset så hoppar knappen ut...
av nikeo102
tja, jag kör en s40 97 årsmodell. okej så ni tror att de kanske bara går å vicka ut den med nyckeln då, ska testa, har testat med 5.56 men fungerade inte, men ska testa lirka ut den, se om de ger något resultat. =) ja knappen sitter långt in, skit jobbigt att man inte kan öppna skiten hehe :D, och det hjälper inte med centrallås, har testat men fungerade ej. kom gärna med fler förslag, alltid välkommet =)

MVH Andy
av nikeo102
tja, gick innefrån å plockade bort låset, men nu vet jag ju inte hur låset eller dess funktion ska sättas dit med passande arm. någon som vet, får gärna höra av sig :D
ha de
Användarvisningsbild
av vetten
nikeo102 skrev:hejsan alla! nu är de löst, tack så hemskt mycket för hjälpen å alla råd:D ha de bra å ha en trevlig helg alla:D

Mvh andy
Kul att det fixade sej till sist.
Kan du berätta vad det var som gjorde att knappen fastnat så att vi andra också vet :-)-)
av mattiasg
Problemet kan uppstå om man trycker in knappen för tidigt när man låser upp med fjärren. Lösningen är oftast att stoppa in nyckeln och vrida så att man inte kan dra ur nyckeln . I det läget drar man ganska kraftigt i nyckeln och problemet löst.

Fick det visat för mig av volvomek när det hände för mig (snart tio år sedan)
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]