Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

s40mannen skrev:På min s40 2.0t -03a så räcker det med att sätta i nyckeln i tändningslåset och vrida ett snäpp så avaktiveras larmet. Dock står det i instruktionsboken att larmet ska avaktiveras om man låser upp bilen med fjärrkontrollen, men det fungerar ej på min bil skumt nog. :S

Älskar verkligen larmet på bilen.. det har nämligen hänt ett par gånger då alla dörrar frusit fast vid skifte till kallgrader så kommer jag på kvällen och ska in i bilen varav alla dörrar sitter fast. Får dock upp förardörren till sist men men, när jag använt bilen och kommer hem igen och låser bilen och går in ja, under natten när det blir plusgrader så tinar dörrarna och då jag röck i dörrarna under kvällen så gled alla dörrar ur sitt "lås" så när de tinade så åkte de upp en halv dec och då gick larmet. Det är jättekul en söndag morgon. :-(O) Men men, får skylla mig själv som inte använt silikon på listerna. :)
Tack för tips och rolig story :-) Tur man inte bodde granne med Dig den natten :)
Mattias_667 skrev:Varför inte: 1.öppna bilen 2. dra bort kablarna från bateriet 3. vänta en stund 4, koppla dit skiten igen = Avakiverat !? (eller plocka säkringen till larmet)
Tack för det tipset! Om det är fel på larmet - och inte batteriet - så torde ju detta vara en optimal lösning, i väntan på verkstadsbesök.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]