Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klacken
om din klassas som -00 är det väl en fas1,5 då kanske det går.min är -02=fas2 och på den funkar det men på min brors -98=fas1 funkar det inte så jag tror det är du som svammlar :lol:
Senast redigerad av 1 klacken, redigerad totalt 0 gånger.
av Uninium
Ja har för mig att det bara går att släcka lampan med kabel på Fas1,eller sätta en eltejp bit på instrumenthuset,haha....
av christer.d
klacken skrev:om din klassas som -00 är det väl en fas1,5 då kanske det går.min är -02=fas2 och på den funkar det men på min brors -98=fas1 funkar det inte så jag tror det är du som svammlar :lol:
jag säger bara vad jag vet sen om det inte går på din brors 98 det beklagar jag att det inte funkar.
vet att det går på 98 åxså eftersom min polare gort det i går eftersom han bytt olja själv,mm
sen kan man ju göra som du säjer tejpa på de som inte lyckas släcka den på rätt sätt.
8)
av christer.d
unlock26 skrev:Ja har för mig att det bara går att släcka lampan med kabel på Fas1,eller sätta en eltejp bit på instrumenthuset,haha....
tror nu vet du
av klacken
Re: Lambdasond lampa lyser
av ratten ons 05 nov 23:52:46

Släcka servicelampan fungerar bara på -00 och framåt.
av klacken
-00 kom ut i juli-99 så det är mycket möjligt att din är en-00=fas1,5 och på dom funkar det ju :o
Hej och välkommen till forumet!
Jag ändrade din rubrik så den bättre passar forumsreglerna som du accepterat genom att skriva ditt första inlägg här.
Läser du dem så ser du att en rubrik som "Service lampan" inte är ok.
Som sagt så ändrade jag åt dig denna gång men uppskattar om du tänker på det i fortsättningen :-)-) För nog tänker du väl stanna kvar här och skriva långt fler trådar än denna? ;)

Välkommen hit återigen.

mvh
Anders
Lambdalampan lyser

Då är det ju bara att plocka fram multi[…]

Justera motorhuv i framkant

Jag testade det högra huvlåset och det […]

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]

Har lossat rutan och glidskorna var sönder oc[…]