Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dabo78
Tomas88 skrev:Bensinfilter skrev han.

Alltså nytt bränslefilter.

var sent och trött ;) haha..
är det svårt att fixa det då?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har hört att klämmorna kan rosta så det blir jävligt att få bort. Men annars bör det nog inte vara allt för svårt om du är van vid att skruva lite.
Sitter vänster bak någonstans. Om det nu inte är annorlunda på fas 1.
Användarvisningsbild
av vetten
Ja nya anslutningsklämmor är alltid bra att ha i beredskap vid byte av bränslefilter, nästan alltid någon som går sönder.
Senast redigerad av 1 vetten, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har du rätt i vetten. Tycker det är en ganska bra regel att ha allt sånt och nya skruvar och muttrar osv när man meckar.
av mickemick
Gjorde 6000 mila service själv i veckan på 04:an!

Köpte allt från biltema inlk. tändstift.
Då ja bytte de stift som satt i så var de väldigt lik de tre elektrodare jag köpt på biltema, vid en närmare inspektion så hade de SAMMA id-nummer inpräntat i metallen..! Trots att det stod VOLVO på de som satt i sen bilen var ny och de jag köpt var av märket Euquem..
Senast redigerad av 1 mickemick, redigerad totalt 0 gånger.
av Uninium
Det ska ju vara Beru som tillverkar stiften åt volvo,många bud :) det är som med oljan biltema sälja,castrol,statoil,mobil...ja säg vad man inte hört
av mickemick
I biltemas katalog står det att bl.a Euquem sitter som standard i Svenska bilar, så e inte ett dugg förvånad..
Det jag e mer konfunderad över att de hade samma id nummer inpritad i metallen..

Designen är EXAKT densamma,porslin såsom elektroderna!
Lambdalampan lyser

Då är det ju bara att plocka fram multi[…]

Justera motorhuv i framkant

Jag testade det högra huvlåset och det […]

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]

Har lossat rutan och glidskorna var sönder oc[…]