- lör 17 jan 2009, 00:11
Nej men 1,6an är klockren som bil, Volvomotor och allt, det är bara att bättra på rostskydd och serva, ja sen är det bara att åka och vadå tidig miljöbil? ?:-/
ELLER ?:-/ ?:-/ ?:-/
eltoro2 skrev:har nu tredje år i rad en Volvo 1.6 97`import. Den var en övningkörningsbil på en autoskola i Italien så jag fick den väldigt billigt. Den servades regelbundet och de problem bilen har finns beskrivna här i andras inlägg. Bilen har gått 16000 mil varav 3000 hos mig och jag han byta bromsklossar 400 kr bak, bussningar 700kr på växellådastången (renaultlåda). damasken 850kr vid v-låda fick hål så den byttes och lambdasond 1200 kr. däck och vanliga service olja mm räknar jag inte... slutsats då: JAG ÄLSKAR MIN LILLA VOLVO. Den är super pigg i stan du behöver inte turbo för det. ute på motorvägar 140 i timmen strax under 4000varv-min är behagligt. Kanske en aning surrig uppförsbacken men ger inte upp... I stan är den inte så sparsam som det sägs men på motorvägen 0,6 gäller ...Jag tror dej helt att 1,6an är en av dom snålaste motorerna till 40-serien och i stan så är den säkert lika kvick som vilken annan vanlig bil som helst :mrgreen: Och om man sen har ett lugnt körsätt ute på landsvägen och håller dom angivna hastigheterna och lite+ så går den garanterat billigare än 2,0an utan turbo,. SOM JU inte är så snål som den borde :( Men :-O) Med en va de nu må vara med turbo så går dom att köra otroligt "Billigt" om man vill :mrgreen: och Ändå! Ha lite extra när det behövs, det är bara det att det behövs ALLTID :twisted: HeHe :mrgreen: Så det blir oftast dyrt ?:-/
el toro
Nej men 1,6an är klockren som bil, Volvomotor och allt, det är bara att bättra på rostskydd och serva, ja sen är det bara att åka och vadå tidig miljöbil? ?:-/
ELLER ?:-/ ?:-/ ?:-/
HaDe
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"