Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av McE
Ja, köp en sprayburk, det provade jag också och det blev bättre dock inte bra.....
Jag har problem med pendlande tomgång m.m som beror på annat men visst märktes det skillnad. Det är ju så enkelt så börja med en burk!!! :)
av erikda
jag köpte även en tillsatsburk speciellt anpassad till gdi motorer på den sidan. tycker att ni ska pröva den med. hade också problem med svajande tomgång men allt försvann med sprayen och bränsletillsatsen.
Senast redigerad av 1 erikda, redigerad totalt 0 gånger.
av zilla_82
Hej på er igen.
Tack för alla svar :D .
Vart köper jag den sprayen och hur mycket kostar den på ett ungefär. Har rengjort spjällhuset också pga att jag hade vandrande varvräknare.
I burken som luffiltret ligger i är det en sak som har spruckit lite. Kan det vara så att den inte är riktigt tät, att det påverkar hc-halten.
Tack för svar :)
av zilla_82
Hittade medlet på internet och har beställt det nu :) . Hoppas att det hjälper nu.
av volvov40gdi
Jag har en -98 gdi och hade exakt samma problem förra året och inga felkoder och det visade sig vara att det hade bildats massa gegga och sot i katalysatorn så den sluta funka utan att visa något fel.
Bytte katalysator och har funkat perfekt sedan dess men det va inte billigt

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]