Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klacken
Om du kollar länken ser du att det inte är ett vanligt drivaxelgummi som dom yttre, betydligt kraftigare gummi och sitter med en metallring mot lådan med 3 bultar och en tätning där drivaxeln går genom.
Användarvisningsbild
av yasmeen
klacken skrev:Vet inte vad du menar med båda två men detta gäller vänstra sidan på bil utan turbo. Vet inte om det är lika på turbo som har annan låda.
menar pack boxen o gummi...när men drar ut axeln kan man passa på o byta båda två...
Användarvisningsbild
av yasmeen
yasmeen skrev:
klacken skrev:Vet inte vad du menar med båda två men detta gäller vänstra sidan på bil utan turbo. Vet inte om det är lika på turbo som har annan låda.
menar pack boxen o gummi...när men drar ut axeln kan man passa på o byta båda två...
och min är 1.6 ...
Användarvisningsbild
av yasmeen
intruder1400 skrev:Hm finns video på hur man byter packboxen på V40 på youtube !
Aldrig vart med att oljan dammasken rinner den vägen !
Visst de kan vara något nytt jag aldrig behövt skruva med
jag vet har precis kollat på det.. verkar inte svårt... hoppas bara att det är packboxen...
av intruder1400
yasmeen skrev:
intruder1400 skrev:Hm finns video på hur man byter packboxen på V40 på youtube !
jag vet har precis kollat på det.. verkar inte svårt... hoppas bara att det är packboxen...
Du får kolla vilken sort du har !
Klacken länkar till något jag inte har sett tidigare !
Användarvisningsbild
av yasmeen
intruder1400 skrev:
yasmeen skrev:
Du får kolla vilken sort du har !
Klacken länkar till något jag inte har sett tidigare !
verkar så ... men jag trodde att allt är likadant... tror inte det skiljer sig mycket...
Bilagor
Skärmklipp.PNG
en sån ska jag ha...
Skärmklipp.PNG (45.63 KiB) Visad 2685 gånger
av klacken
Yttre som är inringad är inte alls samma som inre där du kan ha läckage. Lyft bilen och ta bort hjulet så ser du nog om det är där det läcker.
Användarvisningsbild
av yasmeen
intruder1400 skrev:Den gulmarkerade är mot drivhjulet vilket inte du behöver byta !
På bilden är det den högra
nu är man vilse...:) :) ok ...

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]