Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V40V40
#1138031
V40V40 skrev:
V40V40 skrev:Jag har plockat bort immobilizer med tillhörande nycklar från en numera skrotad bil. Jag prövade idag att byta ut min immobilizer till den jag tog från skrotbilen. Sedan tog jag chippet i nyckeln från skrotbilen och satte i min nyckel. När jag skulle starta så gick startmotorn runt men motorn ville inte starta. Vad har jag missat? Behövde jag även byta ut antennringen?
Jag var på Volvo verkstad idag. De förklarade att immobilizern behövde programmeras om till aktuell bil trots att jag hade tillhörande nycklar. Då de lämnar garanti på sitt arbete så ville de inte programmera om en begagnad immobilizer
Ska kolla med de här:
http://billasspecialisten.se/services.html
av V40V40
#1139464
juste skrev:Har du kollat vad det kostar att få kopierat din nyckel inklusive rf-id chip?
Har för mig att jag har sett skyltar hos någon "klackbar" som som erbjuder kopiering inklusive rf-id chip. Kolla hos låssmedfirma också. De gör liknande typer av jobb också. Har sett priser från typ 400kr. Då ingår startspärren (rfid-sändaren)
Volvo ville ha ca 3000:- för en ny nyckel. Låspunkten i sundbyberg ville ha 2100:-
Jag gjorde istället så att jag ryckte ur en antennring från en bil på skroten vilken jag fick betala 50:- för, sedan kopplade jag loss snabbkopplingen där min befintliga satt och satt istället in sladden från den "nya". Jag tejpade fast originalnyckeln inne i antennringen från skroten, sedan la jag den bakom interiören under ratten. Jag använder nu kopierade nycklar från låssmeden vilka kostar 250:- styck. Hade jag däremot hittat en låsfirma som fixat nyckel för 400:- så hade det vart det bästa.

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]

Trasig Renault Scenic

Pågen har varit här och lämnat bil[…]