Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ping84 skrev:Dom dära små plastclipsen hittar du på ebay om du söker på "car fastener" eller "volvo fastener". Finns även o köpa hos volvo ÅF.
Finns i många olika dimensioner så ta o kolla diameter på dom gamla. Finns givetvis även andra sniklösningar :)
Okej, tack! Har du något förslag på vad jag borde använda som "tätning" eller vad man ska kalla det?
klacken skrev:Räcker inte slangen till om du klipper bort delen du snittat?
Det är möjligt att den gör det. skulle det räcka att bara använda en slangklämma för att hålla den på plats?

Vulkaniserande tejp, kan det vara något?
Denzar skrev:
blabla1 skrev:
klacken skrev:Räcker inte slangen till om du klipper bort delen du snittat?
Det är möjligt att den gör det. skulle det räcka att bara använda en slangklämma för att hålla den på plats?

Vulkaniserande tejp, kan det vara något?
Slangklämma+vulk http://www.clasohlson.com/se/Vulktejp/Pr340321001 ;)
Vulkaniserande tejp lär ju göra så slangen verkligen sitter fast på kopplingen!

Vet inte om dom på flashback missförstår mig, men dom verkar inte alls tro att det kommer sitta fast. Men efter att ha läst om den där tejpen så är jag tveksam till om dom har rätt. https://www.flashback.org/t2756932p3
Slangklämma räcker nog gott i väl. Duger det till bil och sportflygplan som orginal, så duger det nog till din bil också. fast det är iof plaststump i detta fall så dra inte för hårt så det går sönder eller för lätt så det läcker.

Är det inte en rak anslutning du behöver? Ser viklad ut på bilden.

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk 2
Ping84 skrev:Slangklämma räcker nog gott i väl. Duger det till bil och sportflygplan som orginal, så duger det nog till din bil också. fast det är iof plaststump i detta fall så dra inte för hårt så det går sönder eller för lätt så det läcker.

Är det inte en rak anslutning du behöver? Ser viklad ut på bilden.

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk 2
Bra, litar mer på er här, än dom på flashback :wink:

Nae, bilden gör det bara lite missvisande :)
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]