Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1091048
DayDreamer skrev:Aldrig varit med om att dom blir dåliga men det kan dom säkert bli. Men det kan du ju testa enkelt genom att suga/blåsa i den är den tät så är den ok och matar du den med 12Volt så öppnar den och det ska då gå att blåsa igenom den. Den finns nog fortfarande att köpa ny, annars så är det väl någon skrot som gäller.

Skrot som gäller? då är ju risken överhängande att du köper samma grej som är skit alltså inte fungerar?

Typ som magnetventilen till turbon, har du turbo trycks mätare i bilen så du kan se om den laddar som den ska? blir magnetventilen för gammal eller av nån okänd anledning så tappar den trycket så tro man ändå att bilen går utav helvete (en t4 original) men sätter man på turbo trycks mätaren o kollar om den får rätt tryck o ser att den bara ger 0,5-0,6 och därefter byter magnetventil o ser att den går 0,9-1,0 bar original och känner på trycket så vet man de är skillnad :P

men om de är likadant för den andra vet ja inte men antagligen kan ju den med bli kass så den halvt släpper igenom gaser/luft jo man kanske kan prova genom att blåsa och utesluta om de är trasigt eller ej?

ja körde med multimeter o kollade om säkringar va trasigt om de piper är de ju hela va? men en säkring verka enligt pipet vara helt men de visa sig sedan den var kass o därför funka inte det som skulle fungera? :O
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]