Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benka1
Se till att du får in den inre drivknuten mot lådan man kan lätt luras att den sitter där den ska men icke,får knacka lite på yttre delen så den kommer in tight mot slut växeln :-)-)
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
benka1 skrev:
RaggeNo1 skrev:
benka1 skrev:Skaffa en mutter dragare för att få bort den på yttre drivknuten jag pröva med dragskaft o förlängare (rör) gick inte utan fick låna en
mutterdragare av en polare,tror jag körde 3-4 minuter innan det släppte...
Man är väl viking ;)
:-O)
Jag tar tillbaka det där ;)
Böjde ett fast Kamasa-skaft och ett Biltema spärrhandtag.

Köpte en elektrisk knackare på Biltema, utan att lyckas.

Fick sedan låna ett fast handtag, modell grov, av en granne. Förlängde med ett rör och sen jävlar gick det. 92kg kroppsvikt kom äntligen till nytta [FACE WITH TEARS OF JOY]

Resten var lätt :)
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
benka1 skrev:Se till att du får in den inre drivknuten mot lådan man kan lätt luras att den sitter där den ska men icke,får knacka lite på yttre delen så den kommer in tight mot slut växeln :-)-)
Tack för tipset!
Drog o slet i den lite extra för att se, trots att jag hörde ett klick när jag fläskade in den (det lät fel, jag vet [FACE WITH TEARS OF JOY])

Nu sitter den där, äntligen :)
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Gjorde det lite lättare för mig (beroende på hur man ser det) och hängde ner bärarmen, då jag vet att jag inte hade lyckats dela spindelleden.

Drog benet åt sidan och tog bort den gamla/petade tillbaka den nya drivaxeln.
Dit med bärarmen och kronmuttern till drivaxeln, sen var det klart.

Äntligen!
Användarvisningsbild
av svergie2
RaggeNo1 skrev:
svergie2 skrev:Snyggt, har du en garagetråd?

Skickat från min Huawei Mate 7
Nej, har ingen tråd om bilen. Kanske är värt att göra en när det ska grejjas ännu mer, om det skulle intressera ngn :)
Jag har ju för fan en garagetråd och jag gör i princip ingenting haha :p Se till och skaffa en tråd nu! :D

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]