Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av honkies
Efter att ha hämtat bilen i Tisdag från verkstad och kupefläkten då fungerade.. Körde hem bilen.. De har bytt motstånd ECC-panel och motor till kupefläkten. Kommer jag ut ikväll och ska köra iväg för att låna ut bilen till en vän. Fläkten fungerar kanske 1km sen är den lika stendöd igen. Är de något fel med minusmatningen dvs efter fläkten eller blir de kortis någonstans? =(

Efter ha vart ute och kört bilen idag. Så funkar fläkten prima så länge jag inte slår över fläktvredet i AUT där man styr fläkthastigheten. Då drar den upp i varv och stendör. Sen blir det att stänga av bilen en minut eller två och starta den igen då är fläkten igång igen. Så blir köra fläkthastigheten manuellt. Troligen ECC enheten på det fläkthastighetsreglaget som kommer från en skrot i Jönköping som är kass.

Gör man ingen funktionstest på grejerna innan man säljer dem?
Användarvisningsbild
av andersbe
honkies skrev:Efter att ha hämtat bilen i Tisdag från verkstad och kupefläkten då fungerade.. Körde hem bilen.. De har bytt motstånd ECC-panel och motor till kupefläkten. Kommer jag ut ikväll och ska köra iväg för att låna ut bilen till en vän. Fläkten fungerar kanske 1km sen är den lika stendöd igen. Är de något fel med minusmatningen dvs efter fläkten eller blir de kortis någonstans? =(

Efter ha vart ute och kört bilen idag. Så funkar fläkten prima så länge jag inte slår över fläktvredet i AUT där man styr fläkthastigheten. Då drar den upp i varv och stendör. Sen blir det att stänga av bilen en minut eller två och starta den igen då är fläkten igång igen. Så blir köra fläkthastigheten manuellt. Troligen ECC enheten på det fläkthastighetsreglaget som kommer från en skrot i Jönköping som är kass.

Gör man ingen funktionstest på grejerna innan man säljer dem?
Skulle behöva en el-schema för att ge dig ett bättre information.(Googla)
Skroten kan man inte lita på, 50-50 att delen är hel!!

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]