Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matssoderstrom
DTJ skrev:
matssoderstrom skrev:Tack för tipset med att byta olja. Tycker dock att det är märkligt att en ny vvt skulle rasa efter typ 1500 mil om ens det. Får kolla med meken som bytte den för ca 18 månader sen. Det var inte direkt gratis och göra samma sak igen. Då börjar man fundera på om det är nåt annat som får vvt:n att haverera. Får hoppas bettan rullar över påskhelgen i alla fall:)
/Mats
Hur långt har bilen gått?
20000 mil ca.
av matssoderstrom
Nej, det är väl inte det. Dessutom gillar jag bilen och lagade AC:n för 8 papp förra sommaren, så jag håller tummarna på att det inte är nåt allvarligt.
av matssoderstrom
DTJ skrev:Jag tror fortfarande på stort ventilspel, men vem vet? Inte jag :wink:
Om det nu skulle vara det, är det nåt som kostar multum att åtgärda?
av benka1
Säkert- man måste bort med båda kammarna verka invecklat tycker jag o sen kostnaden för tryckare till alla 16 ventiler,Huvva...
av benka1
Säkert- man måste bort med båda kammarna verka invecklat tycker jag o sen kostnaden för tryckare till alla 16 ventiler,Huvva..Byt olja o filter o bare kööör :D
Användarvisningsbild
av DTJ
matssoderstrom skrev:
DTJ skrev:Jag tror fortfarande på stort ventilspel, men vem vet? Inte jag :wink:
Om det nu skulle vara det, är det nåt som kostar multum att åtgärda?
Nej, inte om man gör det själv, men man får offra en hel del tid och kunskapen måste man ju ha
//
Användarvisningsbild
av DTJ
rudarmy skrev:Om det är för stort ventilspel så lev med tickandet, har du ej kunskapen så låt det vara!
Så tycker jag med

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]