Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

GT-mannen skrev: Till Trophy fanns det även pianosvarta inlägg och växelspaksknopp. Skitsnyggt men vansinnigt dyra om man måste köpa nya. Varje del kostar dryga tusenlappen.

Trophy fanns i fyra olika exteriörfärger. Troligtvis Classic också. Är inte hundra på vilka dessa var, men svart metallic, solid vit, titangrå metallic och solid röd är dom mest troliga.

Trophy introducerades i mars 2003 medan Classic introducerades vecka 29 2003 och den ersatte alla tidigare modellversioner. Både Classic och Trophy fanns bara som 1,8 och 2,0T.

I en del annonser ser man att det står Classic 2. Skillnaden mellan Classic och Classic 2 är vad jag har fått fram enbart när bilen är tillverkad. Bilar tillverkade före årsskiftet 2003/2004 kallas Classic och efter årsskiftet Classic 2.
Jag får korrigera dig lite. Det pianosvarta fanns inte som val till Trophy, det satt mig veterligen bara på Sportversionen som såldes 2001. Jag har kvar optionslistan till min bil (Trophy) och där kan man bara välja mellan trä eller alu paneler.

Trophy fanns i silver (jag har en), men jag är inte övertygad om att den fanns i vit?

Trophy kom tidigare än Mars 2003, min är uttagen i februari 2003 och tillverkad Januari 2003. Tror det kom på hösten 02. Däremot tror jag MY04 introducerades i Mars 2003. Trophy fanns bara med 2.0T och T4 mig veterligen. Classic bara med 1.8 och 2.0T.

Classic 2 innehöll Xenon vilket Classic inte skall ha gjort, men det kunde ju naturligtivs kryssas i som en extra option. Classic 2 avlöste Classic paketet mot slutet av tillverkligen.

Den blåa färgen på bilen fanns som classic, och var ganska vanlig.

Jag tror jag har lite nybilsbroschyrer hemma från den här tiden, kan kika vid tillfälle.

/Martin

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]