Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Chris00
juste skrev:Och det är rätt bil? ;-)))
Haha ja det hoppas jag annars kanske man ska höra av sig till polisen istället för jag rullar :D
Användarvisningsbild
av Chris00
Micce1980 skrev:Nu vet jag inte hur det fungerar och hur man går tillväga men har läst här att vissa laddat batteriet via dragkrokskontakten. Detta förutsatt att drag finns. :wink:

Annars ska det vara rätt trögt att dra runt låset manuellt och inte lika lätt som låset till din ytterdörr. Tänkte om du tagit i för lite. :)
Har garanterat tagit i tillräkligt. nycklen sprack när tålamodet tog slut... :???:
av jeg46
Men om du vill ladda batteriet kryp under bilen o se om du kommer åt den grövre kabeln som går till startmotorn koppla + kabeln där - till jord
Användarvisningsbild
av Chris00
jeg46 skrev:Men om du vill ladda batteriet kryp under bilen o se om du kommer åt den grövre kabeln som går till startmotorn koppla + kabeln där - till jord
tack för tipset!
av VolvoV40T4Gbg
Och där dog tråden utan att vi fick veta vad som va fel.

Samma som vanligt .... så jävla trågigt att inte få svar på vad felet är.
Användarvisningsbild
av Chris00
juste skrev:Verkar ju märkligt att inte något av de 3 låsen gick att få liv i
Löste problemet utan att tänka på tråden, sorry för det!
tröttnade efter ett tag och tog bort grillen, lossade på huvlåset och vinkelslipade bort en bit av byglen som huven låser i.
fick på så sätt upp huven och kunde ladda batteriet och efter det har allt funkar igen låsdosan, låsa upp med nyckel.
Mvh christoffer
Användarvisningsbild
av Chris00
juste skrev:Låter märkligt att nyckeln inte skulle kunna låsa upp dörren om bilens batteri är slut
Ja eller hur!?! helt sinnessjuk ju, det ska ju bara funka.

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]