Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ed skrev:Ok, tack för det tipset. Funkar det med denna >> http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... ng-364509/

Och LMM sitter alltså exakt VAR DÅ?
En del på forumet tycker att biltema är bara shit så jag kan ej rekommendera den direkt,lmm är modulen där den stora luftslangen
till turbon går,sitter en kontakt oxå på den ,alltså nu snackar vi luftboxen där magnetventilen sitter :-)
Finns ett bra märke som heter CRC elektronik cleaner-är typ en propan produkt inge silicon eller fett mao...
Kommer hackandet oavsett vilket varvtal du ligger på när du ger gas?
Är det bara vid nästan fullgas eller även när du ger lite gas eller hur man ska beskriva det?

Kolla tändstift, tändspolar (mät dom), och tändkablarna (mät dom) innan du river bort LMM och massa sånt. Kan va så enkelt som att tändstiften inte är omtyckta längre då ryckandet du beskriver är vanligt när dessa grejer börjar spöka.
Har du inte läst av felkoder än heller, gör det också. Kostar inte många kr och kan göras på "verkstan i hörnet" även om dom många ggr inte får ut lika fullständig data runt ev felkod.
Min ryckte bara strax under 3000 varv, dvs. det varvtal när turbon går in på en T4 (tror jag).
Bytte magnetventilen igår (ny på Volvo á 600 kr+) och nu verkar det vara bra.
Hänger också på, min bil är dock en -99.
Magnetventilen kollad (bara koppla ström på den)
Alla slangar är hela.
WGn funkar.
Har även en T4a sen tidigare, när jag köpte den provkörde jag flera bilar, 2 av dom hade samma problem, så det verkar vara vanligt, problemet på min 2,0T fanns inte när jag köpte den förr en månade sen, det kom plötsligt.
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]