Lödde in de på röda kabeln imorse och det funkade prima! :)
Tack för hjälpen :)
Moderator: Moderatorer
IndustriDiamant skrev:En fråga?Samma sak-blir felkod på fel motstånd därför motorlampan lyser går ej att släcka felkoden därför motståndet tydligen...
Ska man köpa en biltema lambda och sätta ett motstånd bara för att bli av med felkoden ? Eller lyser någon lampa i instrumentpanelen för er med så det är därför ni kör med motstånd?
benka1 skrev:IndustriDiamant skrev:En fråga?Samma sak-blir felkod på fel motstånd därför motorlampan lyser går ej att släcka felkoden därför motståndet tydligen...
Ska man köpa en biltema lambda och sätta ett motstånd bara för att bli av med felkoden ? Eller lyser någon lampa i instrumentpanelen för er med så det är därför ni kör med motstånd?
IndustriDiamant skrev:Lyser lampan då du slår på tändningen?benka1 skrev:IndustriDiamant skrev:En fråga?Samma sak-blir felkod på fel motstånd därför motorlampan lyser går ej att släcka felkoden därför motståndet tydligen...
För motorlampan säger vi den som kallas "fel på motorns elektriska system" jag kallar den även för half-life lampan efter spelet som har symbolen http://media.moddb.com/images/groups/1/ ... f-life.jpg
På min bil meddelar felkod att bakre sonden är trasig, men half-life lampan lyser inte för det, den lyser bara när oljetrycksgivaren ger upp, lyser inte heller om jag drar ut lmm eller drar ut främre sondens kontakt de är lite skumt tycker ja :)
IndustriDiamant skrev:För motorlampan säger vi den som kallas "fel på motorns elektriska system" jag kallar den även för half-life lampan efter spelet som har symbolen http://media.moddb.com/images/groups/1/ ... f-life.jpgLyser lampan då du slår på tändningen?[/quote][/quote]
På min bil meddelar felkod att bakre sonden är trasig, men half-life lampan lyser inte för det, den lyser bara när oljetrycksgivaren ger upp, lyser inte heller om jag drar ut lmm eller drar ut främre sondens kontakt de är lite skumt tycker ja :)
...det hördes ganska kraftigt blåsljud […]