Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av torkel
Putte1 skrev:Ok. Tack för tipsen :) såg i en gammal tråd här att nån som hade använt rapsolja som tydligen funkade kanon! Jag provar väl mig fram. Återigen tack för tips
Kanon tycker jag är en överdrift. Rapsolja, olivolja mm "fungerar" egentligen bara genom att man kladdar in ytan. Ungefär som att använda hårvax eller hårgele, håret "ser" blött och glansigt ut, tills man tvättar håret...

Samma är det med olja på plastdetaljer. Det ser ok ut för stunden, men håller inte särskilt länge. Efter ett par tvättar, lite sol eller dammig grusväg så är snart matt igen...

Varmluftspistol fungerar dock hiskeligt bra. Tänk på att föra pistolen i cirkulära rörelser eller långa svep fram och tillbaka så att plasten långsamt värms upp. Ha inte för bråttom! Värmer man för länge på samma ställe så börjar plasten snabbt bubbla istället och det blir fula märken. Gör man rätt blir ytan blank och ser ut som ny. Om resultatet ser "flammigt" och ojämnt ut behöver man bara upprepa. Då har man värmt för lite.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]