Variosboy skrev:Ja, vad deras garantivillkor är ju svårt att sia om, men säger dom så så är det ju så. Dock kommer dom inte undan med att säga att gör vi bara ditt eller datt så får du ingen garanti. I det senare fallet borde dom i så fall säga att dom inte gör jobbet med mindre än att du byter allt som dom säger.
Mitt tips är att kolla runt med fler verkstäder.
Men är det VVT-hjul som byts när enheten knackar? Ska kolla runt såklart, men vill också veta lite vad jag är ute efter. Det är det värsta med att inte vara så meckig själv (klarar enklare grejer som byta olja osv, men ja..), känns som man blir lurad hela tiden. :-P
Enklare saker har jag en person jag litar på som hjälper mig, men jag har förstått att det här närapå är som ett kamremsbyte, och då känns det tryggare med någon "större", tryggast kanske Bilia är, men de är väl långt ifrån billigast, men kanske är värt det. Tyckte 3800 kr lät lite väl billigt om det är ett så stort jobb, när jag läste någonstans att själva enheten ligger på dryga 2000? Lite därför jag blev fundersam om det är detta hjulet man byter eller om det bör vara/kallas något annat.
I offerten står det "Kuggremhjul VVT-Hjul". Det kostar iof 1500 bara det. Är det vad jag vill byta? =)