Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lurging
Hej.

På min v40 -02 började air bag-lampan att lysa för några dagar sedan. Någon quick fix för det (som går igenom bes)?

Tacksam för hjälp.

mvh
Lars
Användarvisningsbild
av svergie2
Lurging skrev:Hej.

På min v40 -02 började air bag-lampan att lysa för några dagar sedan. Någon quick fix för det (som går igenom bes)?

Tacksam för hjälp.

mvh
Lars
Läs ut felkoder och återkom :)
av Lurging
Ok, att läsa ut felkoder innebär verkstadsbesøk, något jeg hoppades undgå. Men är det ingen annan utväg, så...
Användarvisningsbild
av svergie2
Lurging skrev:Ok, att läsa ut felkoder innebär verkstadsbesøk, något jeg hoppades undgå. Men är det ingen annan utväg, så...
Nej, det är väldigt diffust med beskrivningen "airbaglampa", finns så mycket som kan fela. Ett "vanligt" fel dock är att kontakten till sidokrockkudden hoppar ur om man sätter knät i någon av framstolarna (alltså typ står med knät i sittdynan), knölig förklaring, jag vet Bild
av nilszonjohan
Lurging skrev:Ok, att läsa ut felkoder innebär verkstadsbesøk, något jeg hoppades undgå. Men är det ingen annan utväg, så...
bor du i norra skåne kan jag hjälpa dig med felkodsavläsningen. ( Hässleholm ) Autocom
av Lurging
Tack Svergie, det var ju i alla fall något jag kan kolla efter. Och tack Nilszonjohan, men jag bor långt bort från Skåne.

Tack skall ni ha
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]