Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AntonSandström
upptäckte att spolarvätskpumpen fram inte låter och det kommer inget ifrån den men bak funkar helt helfritt, alla säkringar är hela! så min fråga är om den bara kan ge upp så? den funka igår och nu så helt död?? är en volvo v40 99! tacksam för svar!!
Användarvisningsbild
av vetten
Det är väl två olika pumpar, borde gå att hitta inlägg om detta här använd sökfunktionen
av Rådlös
Visst kan en elpryl lägga av tvärt. Du kan ju mäta med en multimeter hur långt fram (mot själva pumpen, pumpmotorn) som du har spänning. Du kan också ohmmäta på själva pumpmotorn om lindningarna är hela. Detta gör du när du har kopplat bort alla andra kablar. Ohmmätning gör man alltid spänningslöst. Om allt "ser bra ut", men ändå inte fungerar kan du i test och experimentsyfte koppla en sladd t.ex direkt från batteriet eller i närheten där du garanterat vet att du har 12 volt och direkt till pumpen. Går den inte då, så vet du att pumpen är trasig. Kolla även upp att jordningen fungerar.
Glöm inte att ta bort testsladden efter felsökningen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Jupp så gjorde min spolarpump på en S40-00 med, köpte en på biltema och den höll och var tyst med.
av AntonSandström
okej! för jag kollade lite på jordkabelm och den är kalk belagd nått så in i, den går i plåten precis brevid där man häller i spolarvätska!
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]