Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Putte1
Lite "goofy" titel på tråden men jag vet inte vad dessa "plastskruvar" heter på fackspråk. Vad jag talar om är dessa plastgrunkor, en "plugg" som man trycker in i fastsättningshål för att sedan dra i en skruv som "utvidgar " på baksidan och därav håller fast objektet som ska fästas. Det sitter bl.a 3 stycken i innerskärmarna, två fäster i själva karossen och en i stötfångare alldeles framför framhjulet, även sitter det sådana på insidan av bagageluckan på s40 och håller "klädseln" på plats. Där sitter runt kanterna och några i mitten.

Nu till frågan. Eftersom jag aldrig lyckas få bort dessa plastgrunkor i helt skick, när jag försöker skruva så snurrar de bara och jag får dra bort skiten med tång. Så jag undrar var man får tag i nya? Har lyckats få tag i bättre begagnade på skroten nån gång men nu hittade jag inga.

Kan man beställa på volvobutiken eller liknande? Jag hittar ingenstans på nätet :cry:
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]