Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bakfickan
Nu när jag är förstagångs ägare till en V40 1.8i, vad kostar en normal service? (Hos tex Rejmes)

Vilka däck är mest prisvärda i förhållande till kvalitet??
Nu sitter det original Continental på, men dom är 6 år nu...
Men har bara rullat 1200 mil.
Användarvisningsbild
av Ramon
Vad är det för däckdimension det gäller? Vi har Continental PremiumContact 2 (tror de hette så..) på vår V70N. De däcken har fått bäst i test flertalet gånger, fast jag är lite osäker på ifall de säljer den modellen i mindre storlek än 205 16", men de kostar iaf ca 1200kr/st, oftast billigare på nätet. Detta däck är riktigt bra, stabil i kurvor osv. Rekomenderas särskilt vid agressivare körning, ifall man ofta kör på motorväg och autobahn.

På 944:an köpte vi ganska nyligen Michelin Energy däck, 185 15". De kostade ca 800kr/st om jag inte minns fel, fast de var billigare på Bilia då vi köpte dessa pga. Erbjudande för Volvo-anställda... Bra prisvärda däck, har ej fått toppbetyg i tester, ena nackdelen var att de fick vattenplaning i kurva i deras test där det var ca 9mm vatten på vägen plus att de körde i typ 70km/h, dvs. Inte sådana väderförhållanden man hamnar i särskilt ofta precis... Lycka till med valet av däck :wink:
av bakfickan
195/55 R15 :)
av Teemu
kolla på http://www.dackonline.se för info om däckspriser...
Priserna där är inkl. frakt, men du får själv stå för montering och balansering - vilket brukar kosta mellan 200-500kr
Koppling föll i golvet

Detta hände mig april 2023 med min 2017 Volvo[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öpp[…]

Bifogar bild från instruktionsboken.

Oljeläckage V70n 2001 2,4t

Hej på er! Första gången jag post[…]