Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bör gå till ecu,n-den borde få information på pluskabeln tycker jag i slutändan,inte säker alls :wink:
Borde vara felkod på signalen typ low voltage eller nåt sånt tycker man möjligt att det inte ska vara högre volt på dom tunna kablarna...
av Jonken
Får ingen rätsida på bilen. När jag startar bilen så går den ingång, men dör ganska snabbt. Tar jag bort gummislangen till gasspjällshuset dvs "jätte läckage" så startar bilen. Den har då en tomgång på 1000 -1100 varv. Sätter jag tillbaka slangen så går den sämre och sämre tills den dör. Det ryker vit rök från avgasröret. Har bytt BTR, temp. givare, lambdasond fram, gassjällssensor, IAC, tändstift och tändspolar. Kollat bränslespridarna (OK), gasspjällhuset (OK). MAP och insugsluft sensor på insugsröret är ok vid mätning av ohm. Någon som har en teori ?
Problemet är nu löst. Fyllde upp med ny "färsk" bensin och nu startar den utan problem. Man undrar vad Bilia hällde i tanken efter att ha tömt den. Tack alla ni som kom med idéer på denna tråd.

Ska prova att byta dieselfilter, har upplevt att b[…]

motorinställning

Märken på kamremmen stämmer mot m&[…]

Börjat semestern med felfri besiktning :-D […]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, nä[…]