Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej min v40 t4 -98 nollställer radio kanalerna osv., klockan, kilometer räknaren fast inte totala räknaren.
Dessutom så slutade fjärrstyrda central låset dosan och själva centrallåset (t.ex när man låser förar dörren med nykeln låses endast just den dörren), när jag pillade med radio kablarna så jag skulle få radios minne att fungera, men så råkade jag ha på tändningen en gång när jag bytte kabel så poff såg man ju en stöt, ingen fara tänkte jag när jag kollade alla säkringar och allt fungerar lika bra/dåligt som förut, iaf så slutade centrallåset och dosan att fungera efter stöten. Enda sättet att låsa är faktiskt en knapp inne i bilen som låser alla dörrar men det är jobbigt. Dessutom när jag kollade säkringarna som ingen var sönder, så när jag var klar började den gröna triangel varningslampan lysa... skulle behöva kolla säkringarna igen, eller nollställa felkoderna.
En annan sak kanske inte hör hit men en lampa lyser när man startar en lampa med en lampa i och typ ett kryss, som att en lampa är sönder, men den slutar lysa med det samma när man nuddar bromsen.
Jätte tacksam för svar :D
Kollat säkringar med en typ säkringsprovare? Ibland är det svårt att de att en är dålig.
Hade samma problem för ett tag sedan, trip och klocka återställde sig efter varje start. Hände när jag försökte byta lampa i handskfacket med en penna. Började ryka lite Hos mig var det dock en säkring som hade gått sönder.

Ska prova att byta dieselfilter, har upplevt att b[…]

motorinställning

Märken på kamremmen stämmer mot m&[…]

Börjat semestern med felfri besiktning :-D […]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, nä[…]