Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FruityMaster
Hallå där! Nu är det så att jag har torskat båda nycklarna till min s40 fas 2 -03.
Nycklarna är av flip-modell.

Behöver jag bara köpa nya nycklar och få dom programmerade eller måste styrdon å skit också bytas?
Användarvisningsbild
av SvenB
Förstår inte riktigt vad du menar med "torskat". Om du menar att du tappat båda nycklarna, hur får du då bilen till verkstaden? Bärgare? För övrigt tror jag att om du köper nya nycklar, så kan verkstaden programmera in dom.
av FruityMaster
SvenB skrev:Förstår inte riktigt vad du menar med "torskat". Om du menar att du tappat båda nycklarna, hur får du då bilen till verkstaden? Bärgare? För övrigt tror jag att om du köper nya nycklar, så kan verkstaden programmera in dom.
Torskat: förlorat, tappat, lagt på något dumt ställe.
Hur jag får den till verkstad är ett senare problem... Troligtvis bogsering?
Fick höra ur hetluften att styrenheten endast kan programmeras en gång och därefter obrukbar om man förlorar båda nycklarna.
Huruvida det stämmer hade jag tänkt att någon här inne visste.
Användarvisningsbild
av wissel
Dom kan programmera bort din "sumpade" nycklar o programmera in nya.
Ta med dig Leg. så du kan styrka att det är din bil bara.
Kostnad ca 4000:- per nyckel.
:lol:
av FruityMaster
wissel skrev:Dom kan programmera bort din "sumpade" nycklar o programmera in nya.
Ta med dig Leg. så du kan styrka att det är din bil bara.
Kostnad ca 4000:- per nyckel.
:lol:

Dåså, allt ordnat och skriver detta ifall någon i framtiden stöter på samma trubbel.
Volvo kunde som sagt programmera bort mina ursprungsnycklar och programmera in nya nycklar till en kostnad på totalt 3604kr med stört bra rabatt för två nya nycklar samt programmering.

När kommer Porsche 911 carrera med batteri oc[…]

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]