Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klacken
Köpte en beg.på skroten 40€, ny var betydligt dyrare. Tog ca. 10 minuter att byta på billyft. Bara skruva loss,dra lite i kabeln så stöpseln kommer fram,inga problem
av rid54
För att inte hamna snett och dyrt lär du ta ut felkoder... Problemlampan tänds av ett antal olika saker. Det blir jobbigt att prova sig fram genom alla olika sensorer och sonder som ska bytas, så ta ut koder innan du shoppar.
av southnorrland
Hej alla!
Drog ur batteriet i en styv halvtimme men lampj*** lös i alla fall. Plus att jag måste leta rätt på stereokoden:)
Var till verkstaden idag och enligt denne så är det bakre lambdan som gav utslag.. Verkstaden släckte lampan och den har inte tänts igen (ännu).
Väntar väl tills den tänds nästa gång och får väl byta den bakre lambdan - någon som har en fungerande beg. att sälja?
Och någon som orkar med en steg för steg beskrivning? Om den tänds igen, jag byter b.lambdan - slockar lampan av sig själv då eller måste en verkstad "släcka" den?
av klacken
Den slocknar efter en tid om felet försvinner. Lyft upp bilen,kryp under och ta loss gummigenomföringen där kabeln går in i bilen,dra i kabeln så du får ut stöpseln genom hålet i golvet och ta ur den. Sen skruvar du loss lamdan (kanske var 21mm,minns inte säkert) och sen i med den nya. Inget svårt jobb alls om den inte har rostat fast förståss
av southnorrland
Tjenare Klacken!
Ursäkta det jäkligt sena svaret - nu har det ju gått ett antal mil och lampan har fortfarande inte tänts? Jag är ju inte så dum så jag tror att något trasigt - blir lagat av sig själv. MEN kan det faktum att lampan fortfarande inte har tänts bero på att det inte är något fel på bakre lambdan utan den lös på felaktiga grunder (check engine lampan då alltså)

När kommer Porsche 911 carrera med batteri oc[…]

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]