Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nosmoke
Vad bör man kika efter på en långmilare :?:
Har ett "offer" på G, en V40 2.0T ´03 som passerat 12.000 mil.

Tips emottages gärna :wink:
av S.t.r.a.n.D
När jag läste rubriken så tänkte jag mig att den gått 30 000-40 000mil. Men 12 000 mil på tre år = 4000 mil per år. Det är ju inte så mycket om det varit en företagsbil eller taxi.
Användarvisningsbild
av nosmoke
VolvoForLife skrev:När jag läste rubriken så tänkte jag mig att den gått 30 000-40 000mil. Men 12 000 mil på tre år = 4000 mil per år. Det är ju inte så mycket om det varit en företagsbil eller taxi.
Bilen är tillverkad 2003 i februari, uttagen 2003-03-26.
MAO så har bilen gått runt 6200 mil/år.
Användarvisningsbild
av Sparkz
12000 mil är ingen långmilare!
Många mil på kort tid är bättre än tvärt om, många motorvägsmil och inte en massa kallstarter.
Användarvisningsbild
av nosmoke
OK! Ingen fara alltså :wink:
Får väl hoppas att bilens kvalité består efter alla dessa mil.

Då köper jag nog denna V40 på Måndag :wink:
av S.t.r.a.n.D
Ser nu att du bor i Jokkmokk. Är det här uppe du ska köpa bilen så behöver du inte heller oroa dig att den gått i lika mycket salt och skit som dom där nere har problem med, alltså mindre risk för rostskador.
Användarvisningsbild
av nosmoke
VolvoForLife skrev:Ser nu att du bor i Jokkmokk. Är det här uppe du ska köpa bilen så behöver du inte heller oroa dig att den gått i lika mycket salt och skit som dom där nere har problem med, alltså mindre risk för rostskador.
Den har gått nere i södra Sverige emellan Göteborg & Stockholm.
Men innehavaren av denna bil säger sig ha tvättat den relativt ofta.
Nåja, på Måndag vet jag :wink:
av Wolverine
Önskar lycka till med nya bilen, min v40 har gått över 22000 mil och går fortfarande som en dröm, så du ska nog inte vara alltför orolig över din "långmilare"

=)

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]

Det är service på mindre ort, lå[…]

Jag testadeatt att trycka i lite mer gas, hjä[…]