Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av southnorrland
Hej!
Håller på att montera in ett last galler i v40. De två fästena som ska sitta i ryggstödet.. hur i helxxxx ska de sitta? !! Någon vänlig själ som kan ge mig beskrivning och bild??
av ed
Tror inte du behöver förborra. Skruvdragare och självdragande skruv bara! Kommer inte åt min bil idag men fästet ska väl monteras på så vis att du lätt kan "slajda" loss det från fästet om du ex. behöver fälla fram stolsryggarna i baksätet.

Hur löste du ditt problem med takfästet förresten? Fick du köpa volvo-skruvar för 640 kr...? :-O)
av southnorrland
ed skrev:Tror inte du behöver förborra. Skruvdragare och självdragande skruv bara! Kommer inte åt min bil idag men fästet ska väl monteras på så vis att du lätt kan "slajda" loss det från fästet om du ex. behöver fälla fram stolsryggarna i baksätet.

Hur löste du ditt problem med takfästet förresten? Fick du köpa volvo-skruvar för 640 kr...? :-O)
Hej på dig!
Nu har jag varit bortrest ett tag så jag släppte fästena i ryggstödet tills imorgon då jag är hemma igen. Då får jättegärna kolla din bild om jag har förstått rätt med hur de ska sitta (se bilden ovan).
Takfästena:
Hör du, jag hade tur! Hittade en person på blocket som sålde ett helt galler men annonsen var rätt gammal så jag testade att bjuda på bara fästena i förhoppningen om att denne tyckte en mindre peng var bättre än ingen peng. Så lång historia kort: Fick på så vis tag på fästena för 240 inkl frakt vilket fortfarande är mycket enligt mig MEN ändå billigare än volvo/bilias 640:)

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]