Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krazko
Idag var det dags för mig att byta fjäderben höger fram, allt gick fint tills att jag skulle köra iväg.
Jag kom ungefär 2 meter då första klonken hördes, tänkte att jag inte hade dragit åt bultarna till hjulet rätt. Kollade men det var inte det som var felet, satte mig då och körde vidare ca 2 meter innan nästa höga klonk hördes och kändes i bilen.
Backade då mycket försiktigt in till samma plats som jag stod från första början.
Bytte då tillbaka till det gamla fjäderbenet, ifall något var konstigt med den nya jag hade beställt.
När jag sedan testade får jag ingen drivning alls. När jag lägger i en växel så hör jag att rispande missljud som vid jämna mellanrum byts ut till ett högt klonk och en känsla i bilen som om man åker över ett gupp i låg hastighet

Vad kan ha gått snett?
av Krazko
Hur lätt tror ni det är att fixa, är det en stor risk att någonting har gått sönder?
Jag har kollat i Haynes, gör det själv , och funderar på en sak. Vad menas med Stötta drivaxeln och skruva loss fästbiltarna och ta loss klämmande till stödlagrets fästbygel?

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]