Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av niklased
Hej.. Jag har problem med viberarioner i bilen.jag har bytt alla motorfästen och efter det så blev det mycket bättre! Vibrationerna kommer främst när man svänger åt höger typ i en kurva. Det hörs ett dunkande från v fram samt att det skakar i golvet. Det slutar nästan helt om man släpper gasen. Finns även lite vid vänster sväng och om man trycker kickdown.. Däcken är nya och balanserade och alla hjulbultar sitter. Någon som har en ide om vad det kan vara? Förövrigt finns inga andra missljud..

Mvh Niklas
Användarvisningsbild
av V40sport
Kolla upp hjullager och drivknutar. Om det låter från vä. fram när du svänger höger så borde det vara lagerknas vänster. Oljud vid acceleration och sväng låter som dålig knut.

Hur långt har bilen gått?
av niklased
Nej det är det inte nya däck och samma fenomen med s däcken på.. Var och kollade lite nu yttre styrlederna såg inte så vackra ut. Väldigt lösa att vicka fram o tillbaka samt att den vänstra gick inte ner lika långt som den högra. Kan det vara något? Inget glapp i däcket dock!!

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]