Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Putte1
Ett problem dök upp igår kväll. Bilen kördes till jobbet ca 5 km, stod parkerad ca 7 timmar när jag skulle åka hem så startade den den gick bara 1-3 sekunder sedan stannade motorn, provade sedan 4 ggr till och samma sak. Öppnade huven ryckte lite i batterikablarna men inget. Väntade ett par minuter och provade en sista gång och då startade den!!?? I morse gick den igång lätt som en plätt men det var samma visa när jag skulle hem efter att ha stått 8 timmar. Under kvällen åkte jag en halvtimme motorväg sen stod bilen 3.5 timmar och startade direkt när jag åkte hem. Vad kan man tänka sig att det kan vara?? Tacksam för svar / Putte
av Denzar
Så var det för mig, jag bytte kyltempgivaren + termostat för att den ändå är så billig och är i närheten. Efter det funka det! Fast för mig blinka färddatorn STOPP. Kika på den.
av Putte1
Aha! Då ska jag prova byta dessa under helgen. Tack så hemskt mycket för informationen :)

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]