Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Denzar skrev:Tror du missa nånting benka1 :lol:
Jasså :shock: -Måste kika på min svårt att se vad det är/eller vart det går trodde det va utgång från ic fast det stämmer den slangen är ju bra mycket grövre :oops:
Denzar skrev:Första bilden jag har, är det under den jäkeln som givarn sitter för kylvatten?
Jajamänn fast inte under bredvid,trång att komma åt om man inte har en specialhylsa...
Denzar skrev:Har samma problem, fick en felkod för ett par dagar sedan P0118 ; Engine Coolant Temperature Circuit High Input.
Felkoden försvann igår och idag så var den svårstartad efter kort stopp. Blinkade även STOP från färddatorn som trådskaparen beskrev, samt att tomgångsmotorn tuggade.

Efter det så var det inga problem längre. Givetvis så fruktar man att bilen inte startar imorrn när man ska till jobbet :)

Problemet borde vara relaterat till P0118? Vad är det för fel då med största sannolikhet? Har kollat efter tempgivare för kylarvattnet men hittar 3 olika modeller, fast jag skrivit i regnummer på Mekonomen.se.
Hur vet jag vilken som passar?

Kör en V40 T4 -98.
Sen uppdatering, men efter jag bytte Kylvattengivare och termostat så funkar allt klockrent igen.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]