- mån 22 sep 2014, 21:36
Hej!
Jag köpte min första Volvo i går och är ny här på forumet. Jag har köpt en V40 2.0T -99. Bilen har några små fel:
-Dimljus bak fungerar inte. När jag trycker på knappen händer ingenting alls. Det lyser inte där bak, det tänds ingen lampa i instrumentpanelen. Dimljuset fram fungerar fint. Bromsljusen lyser på båda sidor.
-Ljusstyrka i instrumentpanelen går inte att reglera.
-Bakrutetorkaren fungerar inte.
Jag vill väldigt gärna få dimljuset att fungera. Slutsatsen som jag själv drar av detta är att felet bör ligga i panelen där man reglerar ljus till vänster om ratten. Jag tänker ungefär så här:
Dimljus och bromsljus är väl samma(?) och de lyser.
Lampan tänds inte i instrumentpanelen för aktiva dimljus.
Det går inte att reglera ljusstyrka.
Bakrutetorkaren brukar fastna på äldre bilar och det borde inte vara ett gemensamt kabelbrott som ligger bakom.
Tänker jag rätt? Borde jag inte kunna fixa detta ganska enkelt själv?
Tack för hjälpen på förhand.
Jag köpte min första Volvo i går och är ny här på forumet. Jag har köpt en V40 2.0T -99. Bilen har några små fel:
-Dimljus bak fungerar inte. När jag trycker på knappen händer ingenting alls. Det lyser inte där bak, det tänds ingen lampa i instrumentpanelen. Dimljuset fram fungerar fint. Bromsljusen lyser på båda sidor.
-Ljusstyrka i instrumentpanelen går inte att reglera.
-Bakrutetorkaren fungerar inte.
Jag vill väldigt gärna få dimljuset att fungera. Slutsatsen som jag själv drar av detta är att felet bör ligga i panelen där man reglerar ljus till vänster om ratten. Jag tänker ungefär så här:
Dimljus och bromsljus är väl samma(?) och de lyser.
Lampan tänds inte i instrumentpanelen för aktiva dimljus.
Det går inte att reglera ljusstyrka.
Bakrutetorkaren brukar fastna på äldre bilar och det borde inte vara ett gemensamt kabelbrott som ligger bakom.
Tänker jag rätt? Borde jag inte kunna fixa detta ganska enkelt själv?
Tack för hjälpen på förhand.