Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JonasJonsson
Oljepåfyllningslocket ligger stilla på tomgång och hoppar ej, ingen rök ur oljesticksröret heller vid tomgång. Kan jag vara säker på att vevhusventilationen inte är igensatt då? Trycker ur olja vid vevhusventilationsslangen som går ner i kamkåpan. Kan ju bara vara den som är lite otät.

Sen undrar jag om tätningen på oljelocket ska vara stenhårt? Går ju inte att ta bort tätningen iaf..
Bild
Användarvisningsbild
av taxi
Alla har denna tätning till salu, Mekonomen och volvo tar bäst betalt så undvik dom.
För övrigt tror jag att det är samma lock till alla volvo-bilar, från typ 1970 och framåt? Inte helt säker, men jag blev förvånad när jag fick berättat för mig om oljelocket.
taxi skrev:Alla har denna tätning till salu, Mekonomen och volvo tar bäst betalt så undvik dom.
För övrigt tror jag att det är samma lock till alla volvo-bilar, från typ 1970 och framåt? Inte helt säker, men jag blev förvånad när jag fick berättat för mig om oljelocket.
hittade tätningen på en verkstad! har också satt på en ny termostat och nu kommer han upp i temp!
50 Hemfärd väntar, hare gött! :)

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]