Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Att byta fjädrarna bak är inget stor jobb anser jag, bytte på min förra V40 när ja sänkte den.
Menar du att du inte hittar infästningen för fjäderbenet i karossen? Hittar du bakom klädseln inne i bilen..

Har du ingen Haynesbok till hands så är det inte alls dumt att investera i en, tror dom kostar runt 250:- på biltema tex.
Köp med ett par fjäderspännare samtidigt som du ändå köper fjädrar. Det är ett måste.
av blade997
är väl då främst fjäderbenet ja som jag sökte...man tackar...
tja grejor finns då jag kan göra det mesta på jobbet, så jo fjäderspännare har jag...bytt en gång på en annan framtill för en tid sen...månne man inte ska fixa det!
blir väl att slänga upp den på lyften å ta sönder halva bakändan :D
av blade997
böt bakfjädror idag, och nej inte fler gånger, var lite slit men gick ju till sist!
passa på å koppla laptopen i jobbet till bilen då den fortfarande ibland ger felkod, och där stod det fel på tempgivare, men den har jag ju bytt!!!!
så fick rådet kan vara kontakten vid databoxen, men var ligger den??
sen så var det helt plötsligt fel på lamba också, blir galen på denna bil...
värsta scenario nu är ju databoxen måste bytas, och den e väl inte alltför billig
av benka1
blade997 skrev:böt bakfjädror idag, och nej inte fler gånger, var lite slit men gick ju till sist!
passa på å koppla laptopen i jobbet till bilen då den fortfarande ibland ger felkod, och där stod det fel på tempgivare, men den har jag ju bytt!!!!
så fick rådet kan vara kontakten vid databoxen, men var ligger den??
sen så var det helt plötsligt fel på lamba också, blir galen på denna bil...
värsta scenario nu är ju databoxen måste bytas, och den e väl inte alltför billig
Tror knappast det är ecu,n då skulle det visa sig allvarligare än nu,kolla kontakter till tempgivare o lmm o vc
Kan va nån kabel typ jord som ej är korrekt..Eller mät med multi finns det spänning- jord mäter du ju enklast
+ på kontakten - kaross...Och vice versa.Skrev tidigare att du skulle ohm mäta tempgivaren men nix då beställer du en ny istället ,varför? ingen blev klokare av det du får en fel kod på tempgivaren o kabelbrott är en orsak fel på kontakt ,lär dig felsöka på rätt sätt :wink:
av benka1
blade997 skrev:beställde ny tempgivare av den orsaken, den gamla såg inte alls fräsch ut, och den kosta ingenting, så lika bra att byta så var det gjort...där svaret varför :wink:
Styrenheten sitter under handsfacket till vänster tror jag -har aldrig varit där o rotat!
Fast skulle vilja kika på den,skulle vara kul o se om orginalskruvarna(brytskalle)är där eller om det är vanliga bultar
isf säkert chippad,min går lite för bra jmf med andra jag provat...

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]