Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ed
V40 från 2001. Området till vänster om ratten med helljusomkopplare, dimljus fram/bak etc..är detta område bakgrundsbelyst så man ser vad fan man gör där i mörkret? Finns ju ett pytteliten grön lampa vid helljusvredet men övriga knappar?

Har ni belysning bakom era? Ville fråga innan jag börjar riva plast och inredning bara för att inse att det inte finns några glödlampor alls att byta där bakom.. :)
Hade en S40 -00 innan, det tog 4 år innan jag upptäckte att det faktiskt fanns en lampa där bakom då jag var där i ett annat ärende :wink: Mörkerkörningen blev trevligare och enklare sedan. Ta bort hela enheten och dela sedan på den så ser du lampan.
av ed
Micce1980 skrev:Hade en S40 -00 innan, det tog 4 år innan jag upptäckte att det faktiskt fanns en lampa där bakom då jag var där i ett annat ärende :wink: Mörkerkörningen blev trevligare och enklare sedan. Ta bort hela enheten och dela sedan på den så ser du lampan.

Tack för detta! :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Det sitter tre små glödlampor där bakom. För mig pajade dom först runt 9kmil och sedan runt 18kmil, livslängden verkar vara minst sagt kort för att vara instrumentbelysning.

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]