Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallberg
Tja!
Jag hade samma fel på min T4:a, och det var Vvt enheten som hade börjat ge sig.
Alltså: det ena av de två kamdreven är variabelt för att justera ventiltiderna.
Så det är med andra ord mekaninskt och går sönder för en del. Det är dock inget vanligt fel enligt volvo. Fick iaf mitt utbytt på maskinskade försäkringen på volvia med en självrisk på 3500kr. Annars kostar det ca 9000kr då de även måste byta kamrem och spännrulle.
Mvh Johan
Användarvisningsbild
av gaggi77
Hej igen...

Fixade fel med tickande ljud. Det var faktiskt muttrarna på avgasgrenröret som har lossnat!!! Där finns 8 st. muttrar, två av de var helt borta och 4 av de har lossnat lite. Fy fan vad sjukt. I två år undrar jag vad kan det vara för fel...BRAVO Kojje!!!
Har problem med LMM men kommer med en ny tråd.

Mvh Gaggi
Användarvisningsbild
av Fellow
gaggi77 skrev:Hej igen...

Fixade fel med tickande ljud. Det var faktiskt muttrarna på avgasgrenröret som har lossnat!!! Där finns 8 st. muttrar, två av de var helt borta och 4 av de har lossnat lite. Fy fan vad sjukt. I två år undrar jag vad kan det vara för fel...BRAVO Kojje!!!

Mvh Gaggi
jag har inte fått tid ännu till Volvo om detta så bra att du hittade en lösning! Ska jag kolla imorgon om det är samma för mig:)
av Kojje
gaggi77 skrev:Hej igen...

Mvh Gaggi
Skönt när det är enkelt och man har rätt ibland,råkade ut för samma sak på min gamla 2.0T och det lät exakt likadant samt att det är ett vanligt problem :wink:
Användarvisningsbild
av ortus
Jag lade märke till ett liknande ljud på farsans S40 Classic igår. Detta var dock efter 40 minuters körning när jag skulle backa in den i garaget. Kan det vara samma sak eller det är något annat? Det lät nästan som att något låg emot. I morse när jag körde ut bilen kall så lät det inte.
av 93kar38
Jag vet att tråden är ganska gammal men jag gör ett försök ändå. Min v40 låter precis likadant så tänkte se om det är muttrarna till avgasgrenröret som är lösa hos mig också kanske. Frågan är bara var muttrarna sitter? Någon som kan förklara detta? :)

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]