Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av julisgranis
Jag hade samma problem. Var en bromslampa som var lite ärgad. Testa att starta bilen i friläge utan att röra någon pedal. Då ska lampan va släckt, sedan bromsar du. Tänds lampan nu ska du enbart koncentrera dig på bromsljusen och kontakterna till dom.
av benka1
Glödtrådsvakt har vell bara diesel motorer,är det en lampa som lyser så är det felkod inget annat-
tryck in en obd mätare så ser du felet :-)-)- hur svårt ska det vara...
av Erik122
julisgranis skrev:Jag hade samma problem. Var en bromslampa som var lite ärgad. Testa att starta bilen i friläge utan att röra någon pedal. Då ska lampan va släckt, sedan bromsar du. Tänds lampan nu ska du enbart koncentrera dig på bromsljusen och kontakterna till dom.

Lampan lyser hela tiden, oavsett om man trycker ner bromsen eller inte.. alla kontakytor har jag rengjort och alla lampor är kollade och alla lampor fungerar. Och alla lampor är av samma märke till och med.
av Erik122
IMAGE_160.jpg
IMAGE_160.jpg (12.46 KiB) Visad 270 gånger
Någon som har några fler ideer? går den att släcka på något sätt utan att ta ut mätarhuset?

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]