Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Beaver
Hejsan!

Har skaffat mig en V40 t4 -98 som jag tänkte göra lite grejjor på. Har sänkfjädrar på nu, men den är för hög ändå tycker jag, så går det att kapa eller är det nått som säger stopp då? Sen så tänkte jag kolla vad hjulhusdiametern på den är då jag tänkte slänga på universalbreddare på skärmarna, sen på lyktorna så sitter reflektorn längst in, kan man lacka det yttre så som man kan göra på exempelvis s60 för att få "r optik" ? Sen har jag ett litet litet problem, ligger jag på femman å pressar så går Laddet ner till 0,3 bar, och ibland så ballar tomgången ur och bilen går dåligt tills man laddar på lite, då går den klockrent igen, sist men inte minst, hur hittar jag höger baklykta till bagageluckan? Letat överallt, hittar bara dom yttre!

Låter kanske som en pajas, men vet inte så mycket om dessa bilar:)
Användarvisningsbild
av svergie2
Beaver skrev:Hejsan!

Har skaffat mig en V40 t4 -98 som jag tänkte göra lite grejjor på. Har sänkfjädrar på nu, men den är för hög ändå tycker jag, så går det att kapa eller är det nått som säger stopp då? Sen så tänkte jag kolla vad hjulhusdiametern på den är då jag tänkte slänga på universalbreddare på skärmarna, sen på lyktorna så sitter reflektorn längst in, kan man lacka det yttre så som man kan göra på exempelvis s60 för att få "r optik" ? Sen har jag ett litet litet problem, ligger jag på femman å pressar så går Laddet ner till 0,3 bar, och ibland så ballar tomgången ur och bilen går dåligt tills man laddar på lite, då går den klockrent igen, sist men inte minst, hur hittar jag höger baklykta till bagageluckan? Letat överallt, hittar bara dom yttre!

Angående lampan, det ska sitta två stycken luckor på varje sida av bilen :)
av Beaver
svergie2 skrev:
Beaver skrev:Hejsan!

Angående lampan, det ska sitta två stycken luckor på varje sida av bilen :)
Nej jag menar inte så! :) jag menar, längst in i framlampan sitter det två reflektorer, precis utanpå reflektorerna så sitter det ju en ram, som också är kromad, kan man lacka den i en annan färg eller får man nedslag på bessen då?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Han menar ju hur du kommer åt lampan bak som du frågar om..
men jag gissar att det du menar är vart man kan köpa dom, eller?
I så fall är svaret att hela rampen i mitten med nummerskylt och det är en enda enhet som du får köpa..
Skroten eller Volvo skulle jag råda dig att leta hos..

Gällande ändringen av framlyktorna så skulle jag säga att besiktningen inte bryr sig om det så länge ljusbilen är bra!
Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ar[…]

Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]