Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Puman
Någon som vet var jag får tag i bromssköldar bak till V40 -00, gärna i västra skåne.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Volvo, Mekonomen, autoexperten, skruvat.se bildelsbasen.se, valfri annan skrot, blocket.se., ja, det finns många ställen!

Inte helt ovanligt att man ser annonser på blocket där folk säljer delar från "hela" bilar.
Användarvisningsbild
av MartinS
Om inte annat så lär det väl finnas hos din närmsta volvoåterförsäljare, där brukar man kunna få tag på reservdelar :)
Användarvisningsbild
av Puman
Har letat mej gul o blå på nätet (Mekonomen, VParts Autoexperten, AD, +++) efter NYA sköldar. Dock inte hos Volvo orginal än då jag kan tänka mej att priset där blir hjärtattacksframkallande, men får kolla.

Köpa beg så vill jag se dom först med tanke på hur dom ser ut på denna och även min gamla -97 samt en bekants T4 -03.
av rudarmy
Ring å kolla med Volvo! Har blivit förvånad mer än en gång på priset där, både positivt å negativt ska verkligen klargöras!!
Helt klart värt å kolla iaf:)
Användarvisningsbild
av MartinS
Hur kan man leta sig gul och blå, och inte ens ha kollat på det mest självklara stället först? Så vansinnigt dyra är inte volvoåterförsäljarna, ofta kan de till och med vara billigare än Mekonomen om man jämför likvärdig kvalitet.
Användarvisningsbild
av Puman
485:- inkl moms hos Bilia. Bra pris på en plåtbit. Att jag var tveksam mot volvo orginal innan berodde på att jag såg nån skrot som ville ha 600 + frakt för begagnad 'med ytrost', vad ska då volvo ha för nya ??:-/ . Men du har helt rätt MartinS, döm inte förrän man har fakta. :)
Användarvisningsbild
av DTJ
Konstigt! 50:- dyrare i Dalarna :(
Fick detta svar från Rolf Ericson Bil i Dalarna AB för en månad sedan
"Bromssköldarna kostar 535kr st så med arbete och matrial bägge sidor så skulle det kosta 2714kr "
Användarvisningsbild
av Variosboy
Inte konstigt alls, Volvos återförsäljare är inte ett enda stort företag, så priset varierar såklart mellan de olika handlarna beroende på vad dom anser sig kunna ta ut.
Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ar[…]

Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]