- lör 05 jul 2014, 07:15
#877634
Bilen har börjat läcka olja där returröret går in i blocket så köpte en packningssats och har nu börjat att skruva bort röret men har stött på problem.
Har lyckats att få bort insexskruvarna som röret sitter med på turbon men får inte bort röret från blocket då det är tajt att ta bort det, finns det något bra tips för hur man lättast ska få bort det?
och när jag väl fått bort det, hur många o-ringar ska man ha på röret och in i blocket? fick med rätt så många i packningssatsen. Någon var i gummi och sedan flera stycken hårda?
Bilen är en volvo v40 2.0t -00
Har lyckats att få bort insexskruvarna som röret sitter med på turbon men får inte bort röret från blocket då det är tajt att ta bort det, finns det något bra tips för hur man lättast ska få bort det?
och när jag väl fått bort det, hur många o-ringar ska man ha på röret och in i blocket? fick med rätt så många i packningssatsen. Någon var i gummi och sedan flera stycken hårda?
Bilen är en volvo v40 2.0t -00