Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av helvetes
Köpte mig idag en V40 Classic 2,0t med 13000 mil på mätaren. Fräsch på de flesta sätt, inte mycket att anmärka på.
Förutom en sak som jag upptäckte när jag kom hem och glad i hågen skulle testa lite mer hur stereoljudet i bilen var. Hade nämligen uppmärksammat att det satt ett högtalargaller i skuffen som jag antog tillhörde en original-baslåda, och gissade då att bilen hade något av de bättre ljudpaketen.
När jag väl skulle testa märkte jag att det ju bara kom ljud från förarplats och inser då att det är någon sköning till tidigare ägare (troligen inte den förra, då det enligt uppgift var någon äldre person) har plockat ur högtalarna bak och antagligen högtalarna på passagerarsidan. Snopet!

Min fråga är följaktligen; Vad ska det sitta för element i de här bilarna, original? Baselement?
Jag kommer antagligen köpa någon lite billigare variant på Biltema eller liknande då jag inte är jätteknusslig med ljudet, vore ju dock trevligt om det fanns ljud där det SKA finnas ljud. :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Är du säker på att det inte är så enkelt att någon lustig typ ställt över balansen på endast vänster dörrr :?:
av helvetes
SvenB skrev:Är du säker på att det inte är så enkelt att någon lustig typ ställt över balansen på endast vänster dörrr :?:
I wish :)
Nej, jag har lyst in med ficklampa där bak och kikat och det sitter ingenting i.

Det sitter ju tyvärr en eftermarknadsstereo i också så jag antar att det är någon som bytt högtalare i bilen nån gång i tiden och sen plockat ur dem när bilen bytte ägare.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har en orginalstero liggande som du kan få för en femhundring plus frakt om du vill. Kontakt via pm isåfall
av helvetes
MartinS skrev:Jag har en orginalstero liggande som du kan få för en femhundring plus frakt om du vill. Kontakt via pm isåfall
Kan ev vara intressant framöver. Vilken modell är det?
Användarvisningsbild
av MartinS
HU-605
av helvetes
Har köpt lite högtalare som jag ska stoppa i där det saknas.
Originalkablarna som är dragna har ju en liten kontakt som ska passa till originalhögtalarna. Finns det nån adapter eller liknande till dessa eller är det bara att klippa av och snurra ihop med de nya högtalarkablarna?? Hur sätter jag ihop kablarna på bästa sätt?

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]