Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Denzar
Ok, tänkt lite likadant, när jag måste byta så kanske, dock passar det inte till min T4? chassinummer VW1822WF157142.
av julisgranis
Det verkar inte så, Fast å andra sidan om det sitter bromsok på min som är gjorda för för de tidigare serienumrena. Borde det ju gå omvänt med?! Måtten verkar ju likadana, vet inte om det är något som skulle slå emot eller liknande om du skulle slänga på dom?
av ÄmTe
Hej
Jag har en -01 inom familjen som har haft problem med h-bromsfunktionen ett flertal ggr. Har demonterat och smort upp, det går ett tag sedan samma sak igen. Nu var jag på BILTEMA och kollade, dom hade två olika, ett med och ett utan fjäder.
Eftersom chnrt är bra mycket högre än 426xxx så köpte jag ett med fjäder som är det som skall passa de högre chnrn.
Det gick inte att få dit, vinkeln på fästet för h-bromswiren hade ett annat läge så wiren räckte inte. Plus att kolvdiametern var mycket större på det oket än på mitt.
Jag var inne och bytte till det andra alt. utan fjäder, flyttade över fäste, "manöverarm" och fjäder från det gamla oket och nu funkar det.

Vh Micke
Senast redigerad av 1 ÄmTe, redigerad totalt 0 gånger.
av ÄmTe
Nightmare89 skrev:köp INTE skiten utan fjäder!!! jag gjorde misstaget att göra det å det nya oket la av efter 1 år..
Oket med större kolv passade iaf inte. Det är det som benämns som Mitsubishi ok
Användarvisningsbild
av MartinS
Köp rätt ok så skall det nog funka, men ingen kina skit från Biltema utan från en riktig reservdelsfirma.

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]