Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benka1
Håller på o byter vatten pump,och ska justera in kamremmen fast jäklar va bökig spännaren är-
Har för mig att det var lättare då jag bytte remmen mm för några år sen! Bult hålen stämmer inte
riktigt!
Nåt snabbt tips innar jag lägger ner för kvällen ?
Mvh benka1
Användarvisningsbild
av vetten
benka1 skrev:Shiit-missljudet forfarande kvar efter vattenpumpbytet!!
Bara generator eller styrservo pumpen kvar som kan leva om... ??:-/
Vad är det för missljud du jagar? Har du försökt att lyssna dej fram till det?
Det funkar utmärkt att använda en lång skruvmejsel om du inte har ett "bilstetoskop" sätt spetsen på mejseln mot den del du vill lyssna på och skaftet mot örat, man hör ganska bra om ett lager eller liknande skaver eller gnisslar på det sättet.
av benka1
vetten skrev:
benka1 skrev:Shiit-missljudet forfarande kvar efter vattenpumpbytet!!
Bara generator eller styrservo pumpen kvar som kan leva om... ??:-/
Vad är det för missljud du jagar? Har du försökt att lyssna dej fram till det?
Det funkar utmärkt att använda en lång skruvmejsel om du inte har ett "bilstetoskop" sätt spetsen på mejseln mot den del du vill lyssna på och skaftet mot örat, man hör ganska bra om ett lager eller liknande skaver eller gnisslar på det sättet.
Har andvänt stetoskop tidigare på allt utom vattenpumpen då,så trodde det var den som levde om fast vad kan leva om mer
Låter som ett wha wha ljud o då jag vänsterbromsar o gasar försvinner det börjar runt 2000 r/m?
Ingen skillnad då man trycker ner kopplingen!
Kan turbon leva om?
av benka1
Dessvärre har jag vilselett mig då det gäller missljudet det är i bak kant på motorn som ljudet kommer lyssna i kväll igenom hela motorn!
Och kommer nånstans från mitten på toppen o ner mot svänghjulskåpan,eller ingående axel från växellådan möjligt svårt att avgöra!
Inget i framkant nu som jag trodde först,så detta blir kul :D
In med en ny supertrimmad best...
Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ar[…]

Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]