Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Höger fram låter det från typ däcket låter det som, typ ett klonkande ljud. Men det hörs inget då jag står stilla på tomgången. Ljudet går bort då jag trycker ner kopplingen under körningen men börjar direkt då jag släpper kopplingen igen. Det vibrerar samtidigt i golvet då ljudet hörs. Då jag kört en stund så börjar lampan lysa för kraftöverföringen. Och detta verkar komma då jag kört en bra stund, som att då bilen blir varmkörd. Så det verkar ha med drivningen att göra på något vis. Vad är felet ?

Egentligen så började detta problem efter jag haft bilen inne på verkstad för att multiremmen gått sönder.
lämnade in den till verkstaden igen och han provkörde även bilen men inget hördes. Så han tog in bilen och kikade under och kopplade upp genom datorn men hittade inget fel då heller. Så fick jag hem bilen och då jag kört någon mil började felet att visa sig igen. Så det är något som händer då bilen blir varm. Jag ska prata med verkstaden igen och höra om han kan titta på den igen. Jag hade faktiskt tänkt sälja bilen men vill inte sälja den med det här felet. Så lite drygt kan jag tycka då!

Ingen som har någon susning om vad det kan vara ? Det har ju helt klart med drivningen att göra kan jag tänka mig.

Jag kan tillägga att det är en Volvo v40, turbo -99 chippad.
Jag hade en V40 -99 men där fanns inget som hette så,, men däremot en motorelektroniklampa,,, och felkoder är nog dessvärre ett måste att läsa ut,, den kan även tändas vid tillfälligt fel och återställs efter några omstarter.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!