Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av akcol
Hej Nån som har nåt knep eller tips för att flytta förarstolen längre bak? Jag är för lång :D för det bakersta hacket i justeringen, skulle vilja komma 1 dm längre bak med stolen.
Användarvisningsbild
av Grovsnus
Detta gjorde jag för många år sedan på en Renault 5, Ta loss stolen, borra nya hål i ramen som stolen sitter i med önskat utökat läge och sätt tillbaka stolen. Tog cirka 30 minuter. Detta var dock en stol utan sätesvärmare och andra kablar.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nu vet jag inte vad som finns i form av krockkuddar i stolpen mellan fram och bakdörr, men jag kan tänka mig att det inte blir bra att sitta längre bak än tillverkaren tänkt. Men men, det är såklart en gissning från min sida..
av akcol
Tack för tips och svar :D är 190cm så sänka stolen var ett bra tips, ska kolla hur man gör det, nån spak, ratt att justera med?
Användarvisningsbild
av Simon17
att ha högt i framkant och sitta lågti rumpan (ala supra baksäte style) vinner man sjukt mkt på om man är "för lång" för en bil :D
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Simon17 skrev:att ha högt i framkant och sitta lågti rumpan (ala supra baksäte style) vinner man sjukt mkt på om man är "för lång" för en bil :D
yes jag sitter med min storl så långt bak det går å så nära golvet man kommer^^

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!