Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Pallbockar, uppkörningsramper eller en lyft är det vettigaste sättet.
Säkerheten är det viktigaste. Se till att ni är två när det skruvas så en kan fixa hjälp om det mot förmodan skulle gå snett på något vis.

Övning ger färdighet, du kommer garanterat greja det där om du värdet lugnt och metodiskt.
en reparationshandbok är bra att ha och kostar bara ett par tre hundra.

Lycka till och glöm inte berätta här sen hur det gick!
av hkkla
Jag ska prova med pallbockar och som redundans ett par lastbilsdäck strategiskt placerad så inte mitt huvud krossas när jag ligger under iallafall. Hjulen måste ju av så jag kommer åt där bromsrören slutar. Lyft har jag ingen, en stor fet travers finns men det känns som det farligaste alternativet haha.
Reparationshandbok har jag redan, skitbra i kombination med Vadis.

Jag bara hoppas inget går sönder som jag inte har så jag måste springa och köpa saker så allt drar ut på tiden. Bromsslangarna är väl en sån där sak som kan brista gissar jag, i nippeländen. I övrigt vet jag inte om det är något mer. Nipplar har jag ett par i reserv och alla befintliga nipplar som jag tar loss byts samtidigt ut. är det något mer jag ska tänka på?
Luftningsnipplar har jag glömt köpa, dom brukar väl tendera att gå åt pipan dom med va?
Egentligen borde jag byta bromsslangar när jag ändå håller på, dom ser inte fina ut nämligen. Kika om Mekonomen har öppet imorrn, inte så troligt men...

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]